måndag 25 augusti 2014

Virka mormorsruta - stöd Barncancerforskningen


Så härligt med alla dessa engagerade människor!

Idag råkade jag på en nystartad insamling av färgglada mormorsrutor till en filt som ska användas för att dra in pengar till Barncancerfonden. Jag ville förstås vara med på ett hörn och snodde ihop en ruta av restgarn.

Så här går det till:

  1. Virka en färgglad mormorsruta, 15 x 15 cm.
  2. Skicka den till Alexandra.
  3. Alexandra syr/virkar ihop rutorna till en filt...
  4. ... och startar en insamling till Barncancerfonden.
  5. Filten lottas ut bland bidragsgivarna och blir förhoppningsvis en fin morot för folk att vilja skänka lite extra. 
Vill du vara med? Ta en titt på fb-sidan  "Virka för Barncancerfonden" för ytterligare information och adress till Alexandra.

1 kommentar:

  1. hej
    vilken fin blogg du har.
    jag gillar din virka på rean filt skarpt.
    bilden på den gröna koftan (21 juli) har jag i min tur lånat - länk finns i texten.
    hälsningar Fröken Slöjd

    SvaraRadera